Γενικός σκοπός του Διατμηματικού ΠΜΣ «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση / Social Neuroscience, Social Pedagogy and Education» είναι η παροχή υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στους φοιτητές του σε σύγχρονα εκπαιδευτικά και κοινωνικοπαιδαγωγικά ζητήματα αιχμής, μέσω της διεπιστημονικής αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης, με στόχο οι απόφοιτοι, ως κοινωνικοί παιδαγωγοί (σύμφωνα και με τα διεθνή δεδομένα) και ως ειδικευμένοι επιστήμονες στην αξιοποίηση της διεπιστημονικής συνέργειας της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης να είναι ικανοί να μελετούν και να κατανοούν τα ερευνητικά αποτελέσματα της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης και να τα αξιοποιούν στον σχεδιασμό – προγραμματισμό, στην οργάνωση και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και παρεμβάσεων Κοινωνικής Παιδαγωγικής και στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, στα πεδία της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, καθώς και σε οποιονδήποτε χώρο κοινωνικοπαιδαγωγικής δράσης, σε όλο το ηλικιακό φάσμα του ανθρώπου, ώστε να μπορούν αποτελεσματικά να ανταποκριθούν στις πολυπαραμετρικές, πολύπλοκες απαιτήσεις και στις σύγχρονες ανάγκες των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και κοινωνικών συστημάτων, οι οποίες προκύπτουν από τις συνεχείς αλλαγές στον σημερινό κόσμο.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση:
- να κατανοούν και να αξιοποιούν τις γνώσεις σχετικά με την αλληλεπίδραση του κοινωνικού εγκεφάλου με τις γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών και των ενηλίκων, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικότερα την καλλιέργεια αξιών, τη διαδικασία της μάθησης, την εκδήλωση θετικών συμπεριφορών και την επίλυση προβλημάτων,
- να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν μεθόδους και τεχνικές αξιοποίησης της πλαστικότητας του εγκεφάλου, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες για να βελτιώνουν τη διδακτική και την εκπαιδευτική διαδικασία, την ανάπτυξη σχέσεων και την κοινωνική μάθηση, στα πεδία της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης σε όλο το ηλικιακό φάσμα του ανθρώπου,
- να αναγνωρίζουν τη βιολογική και την κοινωνική βάση της μάθησης να την αξιοποιούν σε θέματα ειδικών μαθησιακών αναγκών και διαφοροποιημένης διδασκαλίας,
- να ενσωματώνουν στην εκπαίδευση παιδιών και ενηλίκων, καθώς και στις κοινωνικοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις τα ερευνητικά αποτελέσματα από την Κοινωνική Νευροεπιστήμη, επιδιώκοντας τη βελτίωση στο επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της ποιότητας ζωής της σχολικής τάξης, της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του εκπαιδευτή παιδιών και ενηλίκων, του σχολείου και γενικά του φορέα εκπαίδευσης,
- να αξιοποιούν τις θεωρητικές, επιστημολογικές και μεθοδολογικές διαστάσεις και εφαρμογές των πολυδύναμων διεπιστημονικών χώρων της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Εκπαίδευσης καθώς και τον ρόλο και τις πολλαπλές δυνατότητες του σύγχρονου εκπαιδευτικού και του κοινωνικού παιδαγωγού σύμφωνα και με τα διεθνή δεδομένα,
- να αναπτύσσουν τις μεθοδολογικές δυνατότητες και πρακτικές της εκπαιδευτικής και της κοινωνικοπαιδαγωγικής έρευνας, ενισχυόμενες από σύγχρονα δεδομένα της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης, για την κατανόηση, ερμηνεία και αποτελεσματική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και κοινωνικοπαιδαγωγικών ζητημάτων σε διάφορα πεδία της εκπαίδευσης και της κοινωνικής δράσης,
- να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, παρεμβάσεις, καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα σε πεδία της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση, την προσωπική και κοινωνική ολόπλευρη ανάπτυξη των ανθρώπων και τη βελτίωση και αλλαγή των εκπαιδευτικών και κοινωνικών συνθηκών,
- να παράγουν νέα γνώση μέσα από τη μελέτη των αλληλεπιδράσεων, των διεπιστημονικών αλληλεξαρτήσεων και διασυνδέσεων των βιολογικών μηχανισμών, της ηθικής και των παιδαγωγικών και κοινωνικών διεργασιών του ανθρώπου,
- να αναγνωρίζουν τη σημασία των αλληλεπιδράσεων των γνωστικών, συναισθηματικών, κοινωνικών και πολιτισμικών παραγόντων στην ανάπτυξη και στην αποτελεσματικότητα κοινωνικοπαιδαγωγικών και εκπαιδευτικών μεθόδων και στρατηγικών,
- να ερευνούν τις εκπαιδευτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες σε διαφορετικά περιβάλλοντα και πεδία της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, συνυπολογίζοντας τη δυναμική και τις αλληλεπιδράσεις που δημιουργούνται από την Κοινωνική Νευροεπιστήμη και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.),
- να αξιοποιούν τις διαστάσεις και τις δυνατότητες της διεπιστημονικής συνέργειας της Εκπαίδευσης, της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης στην παραγωγή εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής,
- να διαχέουν τις γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη φοίτησή τους στο ΔΠΜΣ επιδιώκοντας τη διεπιστημονική τους διασύνδεση, την επιστημονική τους εξωστρέφεια και τη δυνητική αξιοποίηση νέων επαγγελματικών ευκαιριών, σε διαφορετικά (διε)επιστημονικά πεδία.