Η διαδικασία που ακολουθείται σχετικά με τη διαχείριση παραπόνων και ενστάσεων είναι η εξής:
- Ο/Η φοιτητής/φοιτήτρια που επιθυμεί να καταθέσει κάποιο παράπονο ή κάποια ένσταση έχει τη δυνατότητα της έγγραφης υποβολής του ζητήματος, με συνοπτικό και σαφή τρόπο, προς τη Γραμματεία του ΔΠΜΣ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση msc-snspe[at]primedu.uoa[dot]gr με κοινοποίηση στον/στην Διευθυντή/ντρια του ΔΠΜΣ.
- Η Γραμματεία του ΔΠΜΣ διαβιβάζει το παράπονο του/της φοιτητή/τριας, μαζί με τυχόν συμπληρωματικό υλικό, στην Επιτροπή Παραπόνων του ΔΠΜΣ.
- Η Επιτροπή σε διάστημα που δεν ξεπερνά τον ένα μήνα (εκτός αν υφίσταται ζήτημα επείγοντος) συνεδριάζει για την εξέταση και διερεύνηση του προβλήματος.
- Το κείμενο του φοιτητή/τριας με το παράπονο ή την ένσταση εξετάζεται από την Επιτροπή, εφόσον σχετίζεται με διοικητικές υπηρεσίες και όχι με αμιγώς ακαδημαϊκό έργο των διδασκόντων. Εξαίρεση αποτελούν παράπονα και ενστάσεις με κακοπροαίρετο ή υβριστικό περιεχόμενο, καθώς και αιτήματα με ανεπαρκή στοιχεία ή ανακριβή στοιχεία επικοινωνίας τα οποία δεν εξετάζονται και δεν απαντώνται.
- Σε περίπτωση που η φύση του ζητήματος είναι σύνθετη, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στην Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του ΔΠΜΣ, ή στο αρμόδιο διοικητικό όργανο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
- Η Επιτροπή αν κρίνει ότι χρειάζεται έχει την δυνατότητα να συγκαλέσει τον/τη φοιτητή/τρια σε κατ’ ιδίαν ακρόαση.
- Εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος και αναλόγως της φύσεως του προβλήματος και του επείγοντος χαρακτήρα του θέματος, ενημερώνεται από μέλος της Επιτροπής γραπτώς ή προφορικώς ο/η φοιτητής/ρια για την έκβαση των ενεργειών που έχουν γίνει και τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί σχετικά με το πρόβλημα ή το παράπονο.
- Το χρονικό διάστημα απόκρισης στο αίτημα ενδέχεται να διαφέρει αναλόγως με το είδος του κάθε παραπόνου ή ένστασης και των ενεργειών που απαιτούνται να γίνουν για την αντιμετώπισή του.