Ο Δρ. Γεώργιος Ι. Κουτρομάνος είναι μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής στον Τομέα Μαθηματικών και Πληροφορικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) με γνωστικό αντικείμενο «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση». Από τον Σεπτέμβριο του 2021 είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Πληροφορικής του Π.Τ.Δ.Ε.
Είναι πτυχιούχος του Π.Τ.Δ.Ε του Ε.Κ.Π.Α. στις «Επιστήμες της Αγωγής», κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (MSc.) στην «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» του ιδίου πανεπιστημίου, καθώς επίσης κάτοχος δύο Διδακτορικών Διπλωμάτων (Ph.D) (ένα από το Ε.Κ.Π.Α. και ένα από το Kings’ College London του Πανεπιστημίου του Λονδίνου) στις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Επίσης έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο Π.Τ.Δ.Ε του Ε.Κ.Π.Α. στα εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια. Oι μεταπτυχιακές του σπουδές υποστηρίχθηκαν από υποτροφίες και χρηματικές ενισχύσεις του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, του Leventis Foundation, του Ιαπωνικού Ιδρύματος “Sasakawa”, του ευρωπαϊκού προγράμματος “Socrates-Erasmus” και του Principal του Kings’ College London του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.
Ο Δρ. Κουτρομάνος έχει 18 χρόνια εμπειρία στη διδασκαλία μαθημάτων σχετικά με τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, σε διάφορα πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΙ Μεσολογγίου, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο). Επιπλέον, έχει συμμετάσχει σε μια σειρά εθνικών και ευρωπαϊκών ερευνητικών, εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων σχετικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένου, του πιο πρόσφατου, του έργου REVEALING (Erasmus+), όπου συμμετείχε ως ακαδημαϊκός ειδικός/ειδικός στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σεναρίων για περιβάλλοντα μάθησης Εικονικής Πραγματικότητας για Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το έργο CoHERE του EU Horizon 2020 (Critical heritages: performing and represing identities in Europe) [χρηματοδοτούμενο από EU/Horizon 2020 στο πλαίσιο του G.A. No 693289], όπου συμμετείχε στην αξιολόγηση του Serious Game “Eurocraft: Dialogues in Critical Heritages through vid-maps”.
Το συγγραφικό του έργο αποτελείται από 1 βιβλίο, 30 άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, 49 δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων, 13 δημοσιεύσεις σε τόμους περιλήψεων συνεδρίων, 22 κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους, 3 τόμους επιμορφωτικού υλικού, 5 τόμους επιμέλειας πανελληνίων συνεδρίων και αρκετά υποδειγματικά ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια.
Το πρόσφατο ερευνητικό του έργο έχει σχέση με τις σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και ειδικότερα με τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) και το STEM, τα ψηφιακά παιχνίδια, την κινητή μάθηση, τα παιχνίδια και τα βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας και τις φορετές τεχνολογίες (π.χ. έξυπνα γυαλιά). Είναι μέλος επιστημονικών σωματείων για τη χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Association of Information Technology for Teacher Education του Ηνωμένου Βασιλείου) και κριτής εργασιών σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και συνέδρια.
Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική, και Εκπαίδευση» μέρος του μαθήματος «Εφαρμογές Κοινωνικής Πληροφορικής στις Επιστήμες της Αγωγής». Στο μάθημα αυτό εστιάζει στην προστιθέμενη αξία των σύγχρονων ψηφιακών και αναδυόμενων τεχνολογιών, που έχουν άμεση σχέση με το γνωστικό του αντικείμενο ως Επίκουρου Καθηγητή.
Προσωπική ιστοσελίδα: koutromanos.gr