Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση

ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

Ομ. Καθηγήτρια Παθολογίας του Λόγου και Επικοινωνίας της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α.

Η Μαρία Βλασσοπούλου γεννήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και σπούδασε στο Sussex University (HB), Hayward California State University (HΠΑ), καθώς και στο City University (ΗΒ) όπου εκπόνησησε την διδακτορική της διατριβή. Από το 2003 είναι μέλος ΔΕΠ στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) ως Επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας Λόγου και Επικοινωνίας στην Α’ Ψυχιατρική Κλινική του ΕΚΠΑ.

Η κλινική της εμπειρία συμπεριλαμβάνει την οργάνωση και συντονισμό του Προγράμματος Πρώιμης Αντιμετώπισης του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα-Καισαριανής της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Αυτό το πρόγραμμα λειτουργεί από το 1984 και συμπεριλαμβάνει κλινικό, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο (πχ. ετήσιο σεμινάριο για τις Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Λόγου και Κινητικού Συντονισμού).  Επίσης έχει μακροχρόνια εμπειρία σε κοινοτικά προγράμματα πρόληψης.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων,  την αποτελεσματικότητα της θεραπευτικής παρέμβασης και τις μακροχρόνιες επιπτώσεις των διαταραχών λόγου και επικοινωνίας. Οι εκπαιδευτικές της δραστηριότητες συμπεριλαμβάνουν σεμινάρια σε επαγγελματίες υγείας, εκπαιδευτικούς, γονείς, όπως  και σε φοιτητές για θέματα που αφορούν την πρόληψη, την έγκαιρη αντιμετώπιση διαταραχών του λόγου-επικοινωνίας, την διαφοροδιάγνωση και την συννοσηρότητα, την διεπιστημονική θεραπευτική προσέγγιση, την σχολική ετοιμότητα και την διαφοροδιάγνωση του πολύγλωσσου παιδιού.

Εκτός από τα άλλα της καθήκοντα στην προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση, έχει διδάξει και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης "Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση" που πραγματοποιείται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ από το 2015 μέχρι σήμερα.

Μερικές από τις δημοσιεύσεις της είναι:

  1. H. Lazaratou, M. Vlassopoulos, G. Delatollas (2000): Factors affecting compliance with treatment in an outpatient child psychiatric practice: A retrospective study in a Community Mental Health Centre in Athens. Psychotherapy and Psychosomatics, 69: 42-49.
  2. D.C. Anagnostopoulos, M. Vlassopoulou, V. Rotsika, H. Pehlivanidou, L. Legaki, E. Rogakou, H. Lazaratou (2004):  Psychopathology and mental health service utilization by immigrants’ children and their families. TransculturalPsychiatry, 41:465-486.
  3. H. Lazaratou, D.C. Anagnostopoulos, M. Vlassopoulos, C.Tzavara, G. Zelios (2006) Treatment compliance and early termination of therapy: a comparative study. Psychotherapy and Psychosomatics, 75: 113-121.
  4. D.C. Anagnostopoulos, M. Vlassopoulos, H. Lazaratou, C.Tzavara, G. Zelios, D. Ploumpidis (2006). Evaluating mental health services in a Greek community: the factor of non-compliance to therapy. European Journal of Child Psychiatry, 15: 435-441.
  5. D.C. Anagnostopoulos, M. Vlassopoulos, H. Lazaratou (2006) Forced migration,   adolescence, and identity formation (2006). TheAmericanJournalof  Psychoanalysis: 66, 6, 225-237.
  6. V. Rotsika, M. Vlassopoulos, L. Legaki, A. Sini, E. Rogakou, K. Sakellariou, H. Pechlivanidou, D.C. Anagnostopoulos (2009): The WISC-III profile in Greek children with learning disabilities: Different Language, similar difficulties. InternationalJournalofTesting,9:3, 271-282.
  7. Δ. Κ. Αναγνωστόπουλος, Β. Ρότσικα, Μ. Βλασσοπούλου, Ε. Πεχλιβανίδου, Λ. Λεγάκη, Ε. Ρογκάκου, Β. Καλτσή,  Ε. Λαζαράτου (2004)  Η  ψυχοπαθολογία των παιδιών μεταναστών και η χρήση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας. Ψυχιατρική, 15, 4,  347-364.
  8. Β. Ρότσικα, Μ. Βλασσοπούλου, Ε. Ρογκάκου, Α. Σίνη, Λ. Λεγάκη, Ε. Πεχλιβανίδου, Δ. Κ. Αναγνωστόπουλος. (2006). Η επίδοση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στο WISC-ΙΙΙ. Ψυχολογία, 13 (2), 56-66.                                 
  9. M. Vlassopulos, A. Sini, D. C. Anagnostopoulos, G. N. Christodoulou, (2001) «Some evidence on the relationship between otitis media and specific developmental language disorders». Proceedings of the 2nd World Congress of Otorhinolaryngologic Allergy, Endoscopy and Laser Surgery, Monduzzi Editore, Bologna, Italy, pp 361-366.
  10. Μ. Βλασσοπούλου, Ι. Τσίπρα, Λ. Λεγάκη (1994): «Ένα πρόγραμμα έγκαιρης αντιμετώπισης παιδιών με ειδική εξελικτική διαταραχή του λόγου: Μια διεπιστημονική προσέγγιση». Στο: Θέματα Προληπτικής Ψυχιατρικής, Α΄ τόμος. (Επιμέλεια: Γ. Ν. Χριστοδούλου και Β. Π. Κονταξάκης). Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, Αθήνα. σσ. 101-106.
  11. Ι. Τσίπρα, Μ. Βλασσοπούλου, Λ. Λεγάκη, Β. Ρότσικα, Ε. Λαζαράτου (2002). «Στάθμιση του τεστ Miller Assessment for Preschoolers για την αξιολόγηση των αναπτυξιακών διαταραχών της προσχολικής ηλικίας: πρόδρομη ανακοίνωση». Στο: Θέματα Ψυχομετρίας στην Κλινική Πράξη και Έρευνα (Επιμέλεια: Α. Ρούσσου). Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα. σσ 261-267. 
  12. Μ. Βλασσοπούλου, Ι. Τσίπρα, Ε. Λαζαράτου. (2005). «Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές του λόγου και του κινητικού συντονισμού». Στο: Προληπτική Ψυχιατρική και Ψυχική Υγιεινή (Επιμελ. Εκδ. Β.Π. Κονταξάκης, Μ. Ι. Χαβάκη-Κονταξάκη, Γ.Ν. Χριστοδούλου). Εκδόσεις Βήτα, Αθήνα. σσ 429-443.
  13. Ε. Λαζαράτου, Μ. Βλασσοπούλου (2006). «Αναπτυξιακές διαταραχές της παιδικής ηλικίας, και νοητική υστέρηση». Στο: Σύγγραμμα Ψυχιατρικής, Β΄ τόμος. (Επιμέλεια Κ. Σολδάτος & Λ. Λύκουρας). Εκδόσεις Βήτα, Αθήνα. σσ 537-555.
  14. Μ. Βλασσοπούλου, Β. Ρότσικα (2007). «Επαναπροσδιορίζοντας τη σχολική ετοιμότητα». Στο: Γλωσσικές δυσκολίες και γραπτός λόγος στο πλαίσιο της σχολικής μάθησης. (Επιμ. Εκδ. Μ. Βλασσοπούλου, Α. Γιαννετοπούλου, Μ. Διαμαντή, Λ. Κιρπότιν, Ειρ. Λεβαντή , Κ. Λευτέρη, Γ. Σακελλαρίου). Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη, σσ. 115-128.
  15. Αικ. Σακελλαρίου, Μ. Βλασσοπούλου, Δ.Κ.Αναγνωστόπουλος, Δ. Πλουμπίδης. (2007). «Η αναγνωστική ικανότητα παιδιών ηλικίας 7-8 ετών, μαθητών της Β’ τάξης Δημοτικού, που εμφανίζουν δυσκολίες στη σχολική μάθηση». Στο: Γλωσσικές δυσκολίες και γραπτός λόγος στο πλαίσιο της σχολικής μάθησης. (Επιμ. Εκδ. Μ. Βλασσοπούλου, Α. Γιαννετοπούλου, Μ. Διαμαντή, Λ. Κιρπότιν, Ειρ. Λεβαντή , Κ. Λευτέρη, Γ. Σακελλαρίου). Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη, σσ. 211-220.
  16. Μ. Βλασσοπουλου (2008). «Διαταραχές του Λόγου και της Επικοινωνίας στην παιδική ηλικία: Ταξινόμηση και συμπτώματα». Στο: Συζητήσεις για το Λόγο στο Αιγινήτειο. (Επιμ. Εκδ. Κ. Πόταγας, Ι. Ευδοκιμίδης). Αθήνα, Εκδ. Συνάψεις, σς. 131-143.