Ο Γιάννης Σπαντιδάκης είναι Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Αγωγής του Πανεπιστημίου της Κρήτης.
Η επιστημονική και ερευνητική του δραστηριότητα επικεντρώνεται στα γνωστικά αντικείμενα: Ψυχοπαιδαγωγική του γραπτού λόγου, Διάγνωση- Αντιμετώπιση και Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών του γραπτού λόγου, Σχεδιασμός ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακών περιβαλλόντων γραπτού λόγου, Μόρφωση και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, Κριτικός γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί, Πολυτροπικότητα, Ανάπτυξη και καλλιέργεια μεταγνωσιακών δεξιοτήτων γραπτού λόγου, Σχεδιασμός διαδικτυακών κοινωνιογνωσιακών περιβαλλόντων μάθησης γραπτού λόγου.
Μόνος ή σε συνεργασία με άλλους έχει δημοσιεύσει άρθρα, έρευνες και μελέτες που αναφέρονται στη μάθηση και διδασκαλία του γραπτού λόγου, στον σχεδιασμό, στην εφαρμογή και αξιολόγηση μαθησιακών περιβαλλόντων με τη χρήση των ΤΠΕ, το λογισμικό «Ιδεοκατασκευές», το βιβλίο «Κοινωνιογνωσιακά πολυμεσικά περιβάλλοντα μάθησης παραγωγής γραπτού λόγου», το βιβλίο «Προβλήματα παραγωγής γραπτού λόγου παιδιών σχολικής ηλικίας», το βιβλίο «Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης του γραπτού λόγου στην ελληνική διασπορά», το βιβλίο «Γραπτός λόγος διδασκαλία και μάθηση» καθώς και το βιβλίο «Οδηγός διαφοροποιημένης διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και των στοιχείων ιστορίας και πολιτισμού».
Επιπλέον, συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (ΕΔΙΑΜΜΕ) του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου της Κρήτης ως υπεύθυνος σχεδιασμού και ανάπτυξης και συγγραφέας του διαδικτυακού περιβάλλοντος «Πύλη ηλεκτρονικής μάθησης» (http://elearning.edc.uoc.gr/moodle/) καθώς και των εκπαιδευτικών λογισμικών «Μιλώ και γράφω ελληνικά», «Διαβάζω- Γράφω- Τραγουδώ», «Αλφαβητοχώρα», «Καθώς μεγαλώνουμε… στο κόσμο των ελληνικών», «Βήματα προς το Κείμενο» «Μαργαρίτα 1-7» για τη διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής, ως δεύτερης και ως ξένης γλώσσας και των λογισμικών «Ιστοριοδρομίες» και «Περιπέτειες στη Μυθοχώρα» για τη διδασκαλία της Ελληνικής Ιστορίας και του Ελληνικού Πολιτισμού. Επίσης έχει εργαστεί ως υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού των λογισμικών: «Στη Χώρα των Λενού» που απευθύνεται σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, «Γράφω απλά –Διαβάζω εύκολα» που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοσχολικής ηλικίας και «ECDL e-kids», το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση και αξιολόγηση των μαθητών με τα πολυμέσα. Συμμετείχε επίσης στην ομάδα παιδαγωγικού σχεδιασμού του Ηλεκτρονικού Μαθησιακού Περιβάλλοντος για τη διδασκαλία της Αλβανικής και της Ρωσικής ως μητρικών γλωσσών «Tα 7 Κλειδιά του Δράκου» (http://www.diapolis.auth.gr/index.php/2013-10-17-09-02-51/7-keys-of-dragon).