Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση

ΤΣΩΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Επ. Καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής και Πρακτικής Άσκησης του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α.

Εκπαίδευση εκπαιδευτικών, διαχείριση της σχολικής τάξης, καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής (soft skills), δημιουργικότητα, καινοτομία, κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, κλίμα της σχολικής τάξης.
ORCID: 0000-0001-6414-3172
Google scholar: https://scholar.google.gr/citations?hl=en&user=vEaGTtMAAAAJ 

Διδακτικό Έργο:

  • Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας & Πρακτική Άσκηση Ι
  • Διαχείριση της Σχολικής Τάξης & Πρακτική Άσκηση ΙΙ
  • Δι-εβδομαδιαία Πρακτική Άσκηση
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: μικροδιδασκαλίες-πρακτική άσκηση
  • Σχολική Παιδαγωγική και Πρακτική Άσκηση
  • Σχολική Κοινωνικοποίηση, Διαφοροποίηση και Κοινωνική Ένταξη
  •  «Σχεδιασμός και Εκτέλεση Μικροδιδασκαλίας (Πρακτική Άσκηση ΙΙ)» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ «Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση» στην ειδίκευση «Εκπαίδευση Ενηλίκων: Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»
  • «Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση Ι» και «Ψυχοπαιδαγωγική» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ Κοινωνικές Επιστήμες και Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Εκπαίδευση και στις δύο κατευθύνσεις σπουδών: α. «Ανθρωπιστικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Θέατρο και Γλώσσα στην Εκπαίδευση», και β. «Κοινωνικές Επιστήμες: Σύγχρονα Ζητήματα Ιστορικής, Κοινωνιολογικής, Λαογραφικής Θεωρίας και Έρευνας»
  • «Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση Ι» και «Ψυχοπαιδαγωγική» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ «Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Δια Βίου Μάθηση» και στις δύο κατευθύνσεις: α) Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές και β) Εκπαίδευση Ενηλίκων. Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση
  • «Διδακτική Μεθοδολογία και Πρακτική Άσκηση Ι» του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική & Εκπαίδευση» (Social Neuroscience, Social Pedagogy & Education) (συνεργασία ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ με την Ιατρική Σχολή - Τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ) 
  • «Καινοτομία και Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση», «Επίκαιρα Ζητήματα στην Εκπαίδευση» και  «Ο Εκπαιδευτικός ως Επαγγελματίας» του κοινού Διακρατικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση» (συνεργασία ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ με το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου).
  • Σχολική Παιδαγωγική» και «Επίκαιρα Ζητήματα στην Εκπαίδευση» του κοινού Διακρατικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση» (συνεργασία του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου με το ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ) 
  • «X3. Καινοτομία-Δημιουργικότητα-Τεχνικές στο πεδίο των Επιστημών της Αγωγής» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Υποτροφίες:

2010-2014 Υποτροφία από το ΙΚΥ για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής

Ενδεικτικά Ερευνητικά Προγράμματα:

  • Teaching ethical principles and sustainable entrepreneurship at schools and at their related communities/ Μέλος της ερευνητικής ομάδας / ERASMUS+/250.000/2 έτη
  • HEALING: Developing a Multidisciplinary Diploma on Art Therapy in Health Education/ Μέλος της ερευνητικής ομάδας / ERASMUS+/50.000/3 έτη
  • RIS4CIVIS (Research and Innovation Strategy for CIVIS)/ Μέλος της ερευνητικής ομάδας Module 4: Strengthening Human Capital/ HORIZON/3 έτη
  • Συμπερίληψη στην τάξη και στην πράξη / Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας / Δωρεά Κοινωφελούς Ιδρύματος Ι. Σ. Λάτση / Υπό την αιγίδα: Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Κριτής Επιτημονικών Περιοδικών:

  • FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
  • PSYCHOLOGY (SCIENTIFIC RESEARCH PUBLISHING)
  • AFRICAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
  • ASIAN RESEARCH JOURNAL OF ARTS & SOCIAL SCIENCES
  • ΜΕΝΤΟΡΑΣ
  • ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

  • Αρτινοπούλου, Β., Μπαμπάλης, Θ., Τσώλη, Κ., & Νικολόπουλος, Β. (2023). Σχολικός εκφοβισμός: θεωρία, έρευνα και πρακτικές. Διάδραση.
  • Babalis, Th. & Tsoli, K. (2017). Classroom Life: Shaping the Learning Environment, Classroom Management Strategies and Teaching Techniques. Nova Publishers.
  • Τσώλη, Κ., & Λαζαράκου, Ε., Νάτσης, Π. (2023). Η μη λεκτική επικοινωνία των εκπαιδευτών ενηλίκων στο πλαίσιο της μικροδιδασκαλίας. Στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ, Δια Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση Ενηλίκων την εποχή της αβεβαιότητας: δρόμοι για την κοινωνική ένταξη και την κοινωνική συνοχή-lifelong learning and adult education in the age of uncertainty: roads to social inclusion and social cohesion, Αθήνα, 30, 31/3, 2/4/2023 (υπό δημοσίευση).
  • Tsoli, K. (2023). Student voice and teacher role: views of pre-service teachers in Greece. In 17th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2023) (pp. 7689-7698). Valencia, Spain, 6-8 March 2023. ISBN: 978-84-09-49026-4/ ISSN: 2340-1079, doi: 10.21125/inted.2023. IATED.
  • Tsoli, K. (2023). Exploring the Relation between Teacher Candidates’ Emotional Intelligence and their Educational Practices: A Case Study in Greece. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 15(1), 575-589. doi.org/10.18662/rrem/15.1/712
  • Τσώλη, Κ. (2022). Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής στην οικογένεια: στρατηγικές ενίσχυσης της κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών. Επιστήμες της Αγωγής, 3, 177-188.
  • Τσώλη, Κ., & Μπαμπάλης, Θ. (2023). Δεξιότητες ζωής: θεωρία και εφαρμογές για εκπαιδευτικούς και γονείς. Διάδραση.