Η Ηρώ Μυλωνάκου – Κεκέ είναι Καθηγήτρια Κοινωνικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).
Οι προπτυχιακές (Μαράσλειος Ακαδημία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και οι μεταπτυχιακές της (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) σπουδές είναι στην Παιδαγωγική, στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, στο Μάρκετινγκ, στην Επικοινωνία και στην Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Παράγοντα. Έχει επίσης πολυετείς Μουσικές Σπουδές και έχει ειδική εκπαίδευση στη Μουσικοκινητική Αγωγή.
Εργάζεται, ως μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α., από το 2003 έως σήμερα. Είναι Πρωτοβάθμια Καθηγήτρια από το 2017. Πριν από την τρέχουσα θέση της, είχε εργαστεί ως Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ως Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ως εκπαιδευτικός σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Έχει συντονίσει και αναπτύξει, ως επιστημονική υπεύθυνη, μεγάλο αριθμό ερευνητικών προγραμμάτων, ελληνικών και διεθνών, σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα του εξωτερικού. Το ερευνητικό της έργο οδήγησε στη δημιουργία και τη δημοσίευση των ακόλουθων τριών Επιστημολογικών και Ερευνητικών Μοντέλων:
Α) Transdisciplinary Social Pedagogic Model / “Syn-epistemic Wholeness”
[Το Μοντέλο εστιάζει στις διαλεκτικές συνέργειες μεταξύ επιστημονικών κλάδων, επιστημολογιών, μεθοδολογιών, ερευνητικών στρατηγικών, πρακτικών, τρόπων μάθησης, γνώσης και μεταξύ επιστημόνων, ερευνητών και όλων των εκάστοτε εμπλεκομένων].
Β)SocialPedagogicalInterventionModelforRefugeefamiliesbyStudents / SPIM4ReStModel
[Το Μοντέλο δίνει έμφαση στη συναισθηματική και κοινωνική εκπαίδευση και υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που γίνεται από τους φοιτητές. Το Μοντέλο SPIM4ReSt δημιουργήθηκε κατά την ανάπτυξη κοινωνικοπαιδαγωγικού προγράμματος, τριετούς διάρκειας, σε πρόσφυγες (ασυνόδευτους ανήλικους και οικογένειες), το οποίο υλοποιήθηκε από ομάδες εκπαιδευμένων εθελοντών/ντριών φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α., που παρακολούθησαν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα συστηματικής εκπαίδευσης].
Γ) Syneducation Model
[Το Μοντέλο προάγει τη διαδραστική εκπαίδευση, την αμοιβαία καθοδήγηση και τη συνεργατική μάθηση μεταξύ παιδιών και ενηλίκων. Αποτέλεσμα κοινής ερευνητικής μελέτης με τον Ιωάννη Κεκέ, με τον οποίο συνδημιούργησαν τον όρο "Syneducation (Synergy + education)", το 2005].
Διδάσκει επί σειρά ετών μαθήματα συναφή με τα προαναφερθέντα ερευνητικά – επιστημονικά της ενδιαφέροντα, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο, σε Σχολές του Ε.Κ.Π.Α., καθώς και σε άλλα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, με τα οποία συνεργάζεται.
Προπτυχιακά μαθήματα (τρέχοντα):
Μεταπτυχιακά μαθήματα (τρέχοντα):
Στο πλαίσιο των μαθημάτων Κοινωνικής Παιδαγωγικής, που διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, οργανώνει και συντονίζει -αξιοποιώντας διεπιστημονικές συνεργασίες- Βιωματικά Εργαστήρια και Πρακτικές Ασκήσεις για φοιτητές/τριες. Οι Πρακτικές αυτές υλοποιούνται σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε κοινωνικοπαιδαγωγικά ιδρύματα, οργανισμούς και φορείς, που δραστηριοποιούνται στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση, στην παροχή υπηρεσιών υγείας και στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη.
Οι Πρακτικές Ασκήσεις περιλαμβάνουν σχολικές κοινότητες, σωφρονιστικά καταστήματα, κρατικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς, φορείς με εξειδίκευση στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, στην ψυχοκοινωνική ευημερία, στη νευροκοινωνική συμβουλευτική, στη διά βίου μάθηση και στην επαγγελματική ανάπτυξη και γενικά σε φορείς που ασκούν εκπαιδευτικό, κοινωνικό και ιατροπαιδαγωγικό έργο.
Οι Πρακτικές Ασκήσεις και τα Βιωματικά Εργαστήρια, μέσω της διασύνδεσης θεωρίας και πράξης και της συστηματικής αξιοποίησης τεκμηριωμένων μεθόδων και τεχνικών, συμβάλλουν στην ενίσχυση και στη διεύρυνση των εφαρμογών και δυνατοτήτων της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, ενώ παραλλήλως καλλιεργούν και εδραιώνουν τις δεξιότητες και τις ικανότητες των φοιτητών/τριών, εντός ενός πλαισίου παιδαγωγικής, κοινωνικής και ηθικής ευθύνης.
Έχει δημοσιεύσει έναν αριθμό βιβλίων (16) και, επίσης, έχει δημοσιεύσει μελέτες και έρευνες, σε πολλά άρθρα (πάνω από 130) σε διάφορα διεθνή και εθνικά επιστημονικά περιοδικά και εκδόσεις με κριτές, οι οποίες αφορούν τα προαναφερθέντα επιστημονικά – ερευνητικά της ενδιαφέροντα.
Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. (2022). Πώς τα παιδιά μιλούν με το σχέδιο. Ψυχοπαιδαγωγική αξιοποίηση και εφαρμογές. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. (2021). Κοινωνική Παιδαγωγική: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. (2019). Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Ενδυνάμωση και Ανάπτυξη. Αθήνα: Εκδόσεις Αρμός.
Mylonakou-Keke, I., Kallinikaki, T. & Mertzanidou, A. (2022). Social Pedagogy and Social Work relations in Greece: Αutonomous trajectories. International Journal of Social Pedagogy, 11(1): 1-17.
Mylonakou – Keke, I. (2021). Social Pedagogy: Theory and Practice. In: Ciolan, L. et al. (ed.): Handbook on Innovative Pedagogies: Ways into the process of learning transformation, 25-27. CIVIS / European Civic University.
Mylonakou – Keke, I. (2021). Education of Vulnerable Groups: A Syneducational Model for refugee children with their families and students In: Ciolan, L. et al. (ed.): Handbook on Innovative Pedagogies: Ways into the process of learning transformation, 30-33. CIVIS / European Civic University.
Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. & Κουκουνάρας Λιάγκης, Μ. (2020). Η Διεπιστημονική Συνέργεια της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης (εκπαίδευση και έρευνα) και της Κοινωνικής Παιδαγωγικής για την ανάπτυξη ενός πεδίου έρευνας και θεωρίας. Νέα Παιδεία, 175, 23-41.
Mylonakou – Keke, I. (2018). A Social Pedagogical Intervention Model (Spim4Rest): A Human Rights Education Model for Refugee Children and Families. In: Giotsa, A. Ζ. (Ed.) Human Rights in α Changing World: Research and Applied Approaches. Chapter 10: 121-138. New York:Nova Science Publishers.
Μυλωνάκου – Κεκέ, Η. (2017). Σχέσεις Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας με κοινωνικοπαιδαγωγικό προσανατολισμό: Εκκινώντας την έρευνα από τους εκπαιδευτικούς. Επιστήμες Αγωγής, 2, 84-113.
Botou, Α., Mylonakou - Keke, I., Kalouri, Ο. & Tsergas, Ν. (2017). Primary School Teachers’ Resilience during the Economic Crisis in Greece. Psychology, 8, 131-159.
Mylonakou – Keke, I., Alevizos, St. & Salichos, P. (2016). Children Protection and Residential Care in Greece and the case of “The Smile of the Child” In: Fulcher, L. & Islam, T. (Eds.) Residential Child and Youth Care in a Developing World: Global Perspectives, 215-232. Cape Town: The CYC-Net Press.
Kyriacou, C., Mylonakou – Keke, I. & Stephens, P. (2016). Social Pedagogy and bullying in schools: the views of University Students in England, Greece and Norway. British Educational Research Journal, 42(4), 631–645.
Mylonakou - Keke, I., Giotsa,A. & Zergiotis, A. (2016). The Need to Enhance Parents’ Role in School, Family and Community Collaboration: Opportunities, Strategies and Programmes. International Journal of Education and Culture, 5, (3-4), 55-65.