Το ΔΠΜΣ προσφέρει σφαιρική επιστημονική κατάρτιση, προάγοντας την διεπιστημονικότητα, την συνεργατική μάθηση, την ατομική και ομαδική δημιουργικότητα. Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών γνώσεων παρέχοντας ένα ολιστικό πλαίσιο για την διεύρυνση της σκέψης και της δράσης, με απώτερο σκοπό την κοινωνική αλλαγή, η οποία αποτελεί και το όραμα των συμμετεχόντων, γεγονός που συνεπάγεται πως εμπλέκονται δυναμικά, βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση και εξέλιξη. Επίσης, στο πρόγραμμα αυτό συνδυάζεται η θεωρητική με τη βιωματική και συνεργατική μάθηση, μέσα σε απαιτητικούς ρυθμούς, ενώ το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο να διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον αλλά συνεχώς να αυξάνεται. Σε πολύ προσωπικό επίπεδο, θα μπορούσα να πω πως με ωθεί να ξεπερνώ συνεχώς τα όριά μου και να απελευθερώνω τη σκέψη μου.
Ε. Π.
Τα οφέλη από το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πολλαπλά και οι ευκαιρίες που δίνονται όσο περνάει ο καιρός είναι πέρα από κάθε προσδοκία. Κάθε μεταπτυχιακό πρόγραμμα έχει να σου προσφέρει περαιτέρω γνώσεις και εφόδια, αλλά το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι κάτι περισσότερο από αυτό! Είναι μια διαδικασία με πολλά στάδια όπου κάθε φοιτητής καλείται να ανταπεξέλθει σε πολλά διαφορετικά γνωστικά πεδία. Είναι μοναδικός ο τρόπος που συνυφαίνεται η Παιδαγωγική με τις Νευροεπιστήμες, η Εκπαίδευση με την κοινωνική ζωή, η Νευροφυσιολογία του ανθρώπου με την ανάπτυξη κοινωνικής και εκπαιδευτικής γνώσης. Όχι μόνο σε ακαδημαϊκό επίπεδο, αλλά και σε προσωπικό/ατομικό, αυτό το μεταπτυχιακό μπορεί να συμβάλλει στην πνευματική και ηθική ανάπτυξη καθενός μεμονωμένα.
Όποιος αναζητά μια μεταπτυχιακή εκπαίδευση, πέρα από τα τετριμμένα προγράμματα και επιδιώκει γνώσεις που θα του χρησιμεύσουν γενικότερα στη ζωή του, δεν έχει παρά να επιχειρήσει την εισαγωγή του σε αυτό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Ο ανταγωνισμός για την εισαγωγή είναι μεγάλος, αλλά προσυπογράφω ότι αξίζει την προσπάθεια και θα επωφεληθεί πολλαπλά, καθώς νέες πόρτες ευκαιριών ανοίγονται, τόσο σε γνωστικό όσο και σε ερευνητικό επίπεδο.
Ε. Κ.
Το μεταπτυχιακό αυτό σφυρηλατεί εξ αρχής, διαρκώς και με επιμονή τους φοιτητές ως επιστήμονες, ερευνητές και κοινωνικούς παιδαγωγούς που μαθαίνουν να εντρυφούν στο αντικείμενό τους και να συνεργάζονται με άλλους – τόσο απαραίτητη δεξιότητα στις μέρες μας – για να πετύχουν ένα κοινό στόχο, την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και την κοινωνική αλλαγή.
Ν. Κ.
Η οργάνωση του μεταπτυχιακού γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε ο κάθε φοιτητής να νοιώθει απαραίτητος και σημαντικός για τη λειτουργία του και την εξέλιξή του. Γιατί; Γιατί ασχολείται με όλους τους επιστημονικούς κλάδους που είναι απαραίτητοι για το μέλλον αυτού του κόσμου. Άρα, από όποιο επαγγελματικό χώρο κι αν προέρχεσαι νοιώθεις ότι μπορείς να διδαχθείς και να διδάξεις.
Α. Γ.
Όταν διάλεγα το μεταπτυχιακό αυτό ήξερα ακριβώς τι να περιμένω από αυτό και τι έχει να μου προσφέρει. Από τις συνεντεύξεις ακόμα, αντιλήφθηκα ότι τελικά η επιμονή μου να το περιμένω για ενάμισι χρόνο από τότε που αποφοίτησα από το Παιδαγωγικό να προκηρυχθεί ξανά, άξιζε και με το παραπάνω! Μέσα σε αντίξοες συνθήκες εν μέσω κορωνοϊού, και με τα μαθήματα να γίνονται εξ αποστάσεως, η δύναμη των καθηγητών κατάφερε να κάνει την πεποίθηση μου πραγματικότητα. Όλοι ξέρουμε ότι σε κάθε τι, οι άνθρωποι είναι που κάνουν την διαφορά και οι καθηγητές μας μας αποδεικνύουν καθημερινά ότι ένας καλός επιστήμονας μπορεί να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε συνθήκη και το αποτέλεσμα να είναι άνω κάθε προσδοκίας. Γιατί κάποιος να επιλέξει το Διατμηματικό (Ιατρική, Βιολογικό, Παιδαγωγικό ΕΚΠΑ) πρόγραμμα “Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση”;
Α. Β.
Όποιος έχει σκοπό να αφιερώσει μέρος της ζωής του στον άνθρωπο, την κοινωνία και την παιδαγωγική, όποιος έχει σκοπό να είναι συμμέτοχος στις αλλαγές της κοινωνίας, να είναι δρων υποκείμενο σε αυτές τις αλλαγές, να εκπαιδεύεται και να εκπαιδεύει, το μεταπτυχιακό της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης, Κοινωνικής Παιδαγωγικής & Εκπαίδευσης, θα είναι σύμμαχός του.
Α. Γ.
Όσον αφορά το γνωστικό κομμάτι μέσα σε ελάχιστους μήνες νομίζω ότι έχω κερδίσει πολλές γνώσεις μέσα από τα μαθήματα που μας εισάγουν σιγά-σιγά στις έννοιες της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, της Κοινωνικής Πληροφορικής, της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης, αλλά και σε Μεθοδολογικά και Ερευνητικά Ζητήματά τους. Αναλαμβάνουμε στο πλαίσιο των μαθημάτων εργασίες με σκοπό να κατανοήσουμε καλύτερα, να εμβαθύνουμε σε ό,τι καινούριο μαθαίνουμε, να σκεφτόμαστε κριτικά πάνω σ΄ αυτά και να συνεργαζόμαστε για να πετύχουμε τον σκοπό μας κάθε φορά. Σίγουρα η ενασχόλησή μας με όλα αυτά απαιτεί προσπάθεια, αρκετό χρόνο και προσωπική θέληση και αναζήτηση. Τα οφέλη όμως είναι πολλά για όλους μας! Πραγματικά νιώθω τυχερή που είμαι μέλος αυτής της ομάδας και έχω ξεκινήσει αυτό το ταξίδι στο μεταπτυχιακό μας!
Μ. Τ.
Ο διεπιστημονικός χαρακτήρας του ΔΠΜΣ, οι γεμάτοι καινοτόμες ιδέες και άρτια καταρτισμένοι καθηγητές, οι οποίοι λειτουργούν σαν δάσκαλοι και συνοδοιπόροι μας, ο ιδιαιτέρως βιωματικός χαρακτήρας των μαθημάτων και η διαρκής ενημέρωση και παροχή ευκαιριών για επιστημονική κατάρτιση και ακαδημαϊκή εξέλιξη των φοιτητών (π.χ. ενημέρωση και συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια, δημοσιεύσεις και ερευνητική δραστηριότητα, συνεργασία με φορείς και Πανεπιστήμια του εξωτερικού, πρακτική άσκηση σε διαφορετικές δομές) είναι όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία καθιστούν ξεχωριστό το συγκεκριμένο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και με κάνουν να νιώθω τυχερή που επιλέχθηκα για να το παρακολουθήσω.
Ε. Ζ.
Ξεκίνησα αυτό το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα λόγω της αγάπης που είχα για την Κοινωνική Παιδαγωγική και για τη Νευροεπιστήμη από το προπτυχιακό ακόμα επίπεδο. Επιπλέον, ο κοινωνικός εγκέφαλος και η μελέτη του είναι αυτό που με μάγεψε και μου φάνηκε εξαιρετικά ενδιαφέρον. Επομένως όποιος επιλέγει αυτό το μεταπτυχιακό δεν μπορεί να φανταστεί πως αυτά που βίωσε σε προπτυχιακό επίπεδο είναι ελάχιστα μπροστά σε αυτά που θα μάθει και τη γνώση που τον περιμένει. Κοινωνικός Παιδαγωγός δε γεννιέσαι αλλά γίνεσαι και διαμορφώνεσαι μέσω των πολύτιμων γνώσεων και εμπειριών που αποκτάς με τη δια βίου μάθηση και εκπαίδευση.
Σ. Κ.
Το μεταπτυχιακό αυτό πρόγραμμα σπουδών δεν είναι για όλους.
Δεν είναι για αυτούς που απλά επιζητούν έναν τίτλο για να τον εξαργυρώσουν στην πορεία της επαγγελματικής τους ανέλιξης. Δεν είναι για τους φυγόπονους.
Είναι για εκείνους που οραματίζονται να αφήσουν το στίγμα τους, ο καθένας από το μετερίζι του, στο ανθρώπινο «γίγνεσθαι».
Για εκείνους που θέτουν τον άνθρωπο στο πιο ψηλό σκαλί.
Για εκείνους που οραματίζονται ένα καλύτερο αύριο για τον άνθρωπο. Για εκείνους που επιζητούν, όπως και ο Pestalozzi, την εκπαίδευση για την ανθρωπιά. Για εκείνους που, πέρα από έγκριτοι επιστήμονες, θέλουν να γίνουν και καλύτεροι άνθρωποι.
Ένα πρόγραμμα βίωμα που στιγμές- στιγμές μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν είναι τυχαίο να έχουμε συναντηθεί όλοι εμείς.
Αν επιζητεί κάποιος όλα αυτά θατα βρει σε αυτό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα!
Α. Ρ.
Το Διατμηματικό ΠΜΣ Κοινωνική Παιδαγωγική, Κοινωνική Νευροεπιστήμη και Εκπαίδευση αποτελεί καινοτομία του Παιδαγωγικού Τμήματος, της Ιατρικής Σχολής και του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ, συνδέοντας διεπιστημονικά τις Επιστήμες της Αγωγής με τις Νευροεπιστήμες.
Τρεις σχολές του ΕΚΠΑ ενώνονται σε μια οργανωμένη προσπάθεια παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και κατάρτισης σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, που επιθυμούν να ειδικευτούν επαρκώς, ώστε να κατανοούν τα ερευνητικά αποτελέσματα της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης και να τα αξιοποιούν στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Είναι ένα υψηλών προδιαγραφών μεταπτυχιακό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στην υψηλή εξειδίκευση που προσφέρει στους επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και μη, του μέλλοντος.
Σ. Σ.
Είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Δ.Π.Μ.Σ: «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση». Από την πρώτη στιγμή της φοίτησής μου σε αυτό το μεταπτυχιακό με έκαναν να αισθανθώ πως είμαι μία Κοινωνική Παιδαγωγός. Αυτό από μόνο του φέρει μια τιμή και περηφάνια, κι από την άλλη συνοδεύεται με ευθύνη και δέσμευση, αρχικά απέναντι στον εαυτό σου και κατόπιν στους άλλους. Σε αυτή τη διαδρομή, που συνήθως κάποιος θα τη χαρακτήριζε μοναχική, έχεις συνέχεια δίπλα σου συνεργάτες, καθηγητές, φίλους και απλώνονται γύρω σου μονοπάτια γεμάτα θετικά συναισθήματα, επιλογές και ευκαιρίες ζωής.
Β. Κ.
Δεν πρόκειται για ένα απλό μεταπτυχιακό πρόγραμμα, αλλά για ένα μεταπτυχιακό με υψηλό επίπεδο σπουδών, με διεθνείς προδιαγραφές, όπως αντίστοιχα μεταπτυχιακά προγράμματα των πιο καταξιωμένων πανεπιστημίων του κόσμου!
Όσο για την περίοδο του εγκλεισμού λόγω κορωνοϊού, οι καθηγητές προσαρμόστηκαν άμεσα στη νέα απρόβλεπτη συνθήκη, οι φοιτητές το ίδιο, η δημιουργικότητα, η βιωματική μάθηση και η συστηματική εκπαίδευση δεν χάθηκαν, παρά τη παρουσία της οθόνης, και ο ενθουσιασμός όλων και η παραγωγή νέας γνώσης δεν μειώθηκαν, παρά την απόσταση.
Κ .Κ.
Τα μαθήματα του Μεταπτυχιακού είναι υψηλού επιστημονικού επιπέδου και παρέχουν γνώση για τις σύγχρονες έρευνες γύρω από το κομμάτι των Nευροεπιστημών, της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Εκπαίδευσης και κυρίως γύρω από τη μεταξύ τους διασύνδεση, που μπορεί να αξιοποιηθεί σε πολλούς και διαφορετικούς χώρους.
Πρόκειται για ένα Μεταπτυχιακό μοναδικό στο είδος του που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πολυπολιτισμικής πραγματικότητας και που εξοπλίζει ταυτόχρονα τον μεταπτυχιακό φοιτητή με τα κατάλληλα εργαλεία για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.
Α. X.
Εάν και βρίσκομαι στο πρώτο ακαδημαϊκό εξάμηνο του μεταπτυχιακού προγράμματος «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική & Εκπαίδευση», με χαρά συνειδητοποιώ ότι όλα αυτά τα ζητήματα που με απασχολούν ως άνθρωπο και ως επαγγελματία, έχω τη δυνατότητα να τα γνωρίσω καλύτερα, να τα μελετήσω με επιστημονικό τρόπο και να βγω πιο δυνατή, σε προσωπικό, επιστημονικό και επαγγελματικό επίπεδο. Με το «δυνατή» θέλω να δηλώσω ότι εφοδιάζομαι με γνώσεις, μεθόδους και εργαλεία που εμπλουτίζουν και συμβάλλουν καταλυτικά τις δεξιότητες και τις δράσεις μου ως ανθρώπου και ως κοινωνικού παιδαγωγού.
Ε. Π.
Αυτό το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του ΕΚΠΑ είναι πραγματικά ξεχωριστό. Αξιοποιεί, με διεπιστημονικό τρόπο, διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα κι είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Συνδυάζει την Κοινωνική Νευροεπιστήμη με την Κοινωνική Παιδαγωγική αξιοποιώντας τες σε διαφορετικούς χώρους Εκπαίδευσης.
Οπωσδήποτε είναι απαραίτητο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων κι όλων των ειδικοτήτων, αλλά και για κάθε πτυχιούχο που επιδιώκει την αυτοβελτίωση και την κατάρτιση του κι ως επιστήμονα και ως ανθρώπου. Και η αυτοβελτίωση απαιτεί κόπο και προσπάθεια. Το ΔΠΜΣ "Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση'' είναι ένα δημιουργικό και γοητευτικό ταξίδι στη γνώση και στην επιστήμη, με πυξίδα τον ενθουσιασμό και την προσπάθεια και με ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Κι όποιος καταφέρει να κερδίσει εισιτήριο για αυτό το ταξίδι, τελικά, είναι πολύ τυχερός.
Ν. Π.
Το ΔΠΜΣ «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση» θεωρώ πως είναι ζωτικό για την εκπαίδευση των επιστημόνων του μέλλοντος, οι οποίοι είναι απαραίτητο να μπορούν να υπερβαίνουν τα παραδοσιακά στεγανά μεταξύ κλάδων, κάτι που επιβάλλεται από την ίδια την πορεία της επιστημονικής έρευνας στον 21ο αιώνα.
Καταλαβαίνουμε πλέον ότι τα κοινωνικά όπως και τα εκπαιδευτικά προβλήματα είναι πολύ σύνθετα και πολυσχιδή, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τα προσεγγίσουμε ως απομονωμένοι επιστήμονες, μονοδιάστατα. Έτσι, η έμφαση στην ομαδικότητα και τη διεπιστημονικότητα από το όλο το διδακτικό προσωπικό του ΔΠΜΣ καλλιεργεί στους φοιτητές το αναγκαίο πνεύμα και προσφέρει τις επιστημονικές δεξιότητες, ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε σφαιρικά και ουσιαστικά τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά ζητήματα και, έπειτα, να γίνουμε ικανοί να σχεδιάσουμε και να παρέμβουμε για να τα βελτιώσουμε και να τα αλλάξουμε.
Μ. Κ.
Ο ενθουσιασμός μου μεγάλος. Γιατί τα μαθήματα που κάνουμε είναι τόσο ενδιαφέροντα. Οι καθηγητές τόσο ευγενείς και δεκτικοί. Τόσο ενθουσιώδεις. Εξαιρετικοί γνώστες του αντικειμένου που μας διδάσκουν. Σε οδηγούν, σε εμπνέουν, σε ξυπνούν, σε κάνουν να ονειρεύεσαι, να νιώθεις ευγνωμοσύνη για όλο αυτό. Γίνονται οι μέντορές μας. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, να μην αντλώ κι εγώ περισσή δύναμη; Και οι συμφοιτητές μου, ένας κι ένας διαλεγμένοι. Ένας οργασμός δημιουργικότητας και αλληλεπίδρασης.
Η εμπειρία των σπουδών μας στο μεταπτυχιακό «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική & Εκπαίδευση» θεωρώ ότι θα μας μείνει ανεξίτηλη. Έτσι κι αλλιώς χτίζουμε σε γερά θεμέλια όχι μόνο την επαγγελματική μας σταδιοδρομία, αλλά και την ίδια μας την ζωή.
Π. Κ.
Ξεκινώντας αυτό το μεταπτυχιακό διαπίστωσα πως οι ταξιδιώτες είμαστε πολλοί και απλά βρήκαμε όλοι το κοινό μας μονοπάτι. Έτσι, μάθαμε σταδιακά να παρατηρούμε και όχι να κοιτάμε τα προβλήματα, να δρούμε και όχι να κινούμαστε απλά…
Γίναμε μία παιδαγωγική ομάδα με στόχο, ρηξικέλευθη σκέψη και κοινωνική ματιά. Πέρα από κάθε όριο τυπικής παρακολούθησης ενός μεταπτυχιακού προγράμματος, σύντομα φάνηκε πως πολλοί από εμάς ξεχάσαμε τους τύπους και απλά… ταξιδεύουμε.
Μάθαμε να νιώθουμε πού, πότε και πώς θα προσφέρουμε με ατομική και συλλογική ευθύνη.
Κυρίως όμως διαπιστώσαμε ότι στα εκπαιδευτικά μας ταξίδια δεν είμαστε μόνοι. Αλληλεπιδρούμε χτίζοντας το «εμείς» στην τροχιά της κοινής μας εμπειρίας. Έτσι δεν υπάρχει πια ο «εαυτός» αλλά μόνο ο συλλογικός «εαυτός».
Μ. Γ.
Στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό η γνώση δεν «μεταδίδεται», αλλά «ανακαλύπτεται». Οτιδήποτε μελετάται στο μάθημα, έχει δοθεί ως θεματική ή ερώτημα ή ερέθισμα νωρίτερα στους/στις φοιτητές/τριες και οι ίδιοι έχουμε κάνει βιβλιογραφική έρευνα σε διάφορα επιστημονικά θέματα που απασχολούν την ερευνητική και επιστημονική κοινότητα, τα οποία παρουσιάζουμε σε κάθε μάθημα και πάνω σε αυτό οργανώνεται η διδασκαλία. Επίσης, δουλεύουμε ομαδικά και βιωματικά. Έτσι, μας δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνούμε τις ιδέες μας μέσω του διαλόγου και του κοινού βιώματος, να γνωριζόμαστε σε επιστημονικό και ανθρώπινο επίπεδο, να συνοικοδομούμε τη γνώση και να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον. Τέλος, κάθε διαδικασία δεν αξιολογείται ποσοτικά, αλλά υπάρχει ανατροφοδότηση με στόχο να διορθωθούν αδυναμίες και ασάφειες που έχουν παρατηρηθεί.
Κ. Μ.
Ένα ευρύ πεδίο γνώσεων και ενδιαφερόντων ανοίγεται μπροστά μας. Ένας συνδυασμός Θεωριών, Επιστημών και Πρακτικών, που στοχεύουν στην παροχή γνώσης υψηλού επιπέδου και μοναδικών εμπειριών.
Τι εννοώ;
Εννοώ ότι ακόμα και κάτω από τις αντίξοες συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που δεν ήταν προγραμματισμένη, αποδείχτηκε ότι η ποιότητα του προγράμματος δεν παρουσίασε καμία έκπτωση. Παρά το δύσκολο του εγχειρήματος, οι συμμετέχοντες έχουμε δημιουργήσει μια πολύ δεμένη ομάδα και οι συνεργασίες μεταξύ μας, σε συνδυασμό με τα ενδιαφέροντα μαθήματα, είναι αυτά που σε κινητοποιούν και σε κάνουν να θέλεις να γίνεις καλύτερος φοιτητής, καλύτερος επιστήμονας, καλύτερος επαγγελματίας, καλύτερος άνθρωπος.
Μ. Κ.
Νιώθω ικανοποιημένη, επειδή είμαι μέλος μιας δυναμικής ομάδας που αποτελείται από αξιόλογους συναδέλφους, με τους οποίους οραματιζόμαστε την κοινωνική αλλαγή σε πολλαπλά επίπεδα. Συνεργαζόμαστε, αναστοχαζόμαστε, προβληματιζόμαστε και επιδιώκουμε τη συνδημιουργία της γνώσης μέσα από τη θεωρία και την πράξη.
Μέντορές μας είναι οι επιστημονικά καταρτισμένοι «δάσκαλοί» μας, με τους οποίους είμαστε «συνοδοιπόροι» στην πορεία προς τη γνώση. Η οργάνωση του προγράμματος είναι άρτια, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιείται υπό ιδιαίτερες συνθήκες λόγω της πανδημίας. Αξίζει να επισημάνω, ακόμα, ότι μας δίνεται η δυνατότητα να προσεγγίσουμε και άλλους κλάδους που συνδέονται διεπιστημονικά με την Κοινωνική Παιδαγωγική, όπως οι Νευροεπιστήμες και η Κοινωνική Πληροφορική.
Ι. Τ.
Το ΔΠΜΣ παρέχει υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακή εκπαίδευση με καταρτισμένους καθηγητές, που είναι δίπλα στον φοιτητή, καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής του. Υπάρχει δυναμική αλληλεπίδραση, διαδραστικότητα και συνεχής ανατροφοδότηση, που στοχεύουν στη συστηματική βελτίωση του κάθε φοιτητή. Σημαντικό πλεονέκτημα είναι η εστίαση στον αναστοχασμό, καθώς η διασφάλιση της ειδημοσύνης προϋποθέτει συγκεκριμένες δεξιότητες και ικανότητες, όπως ανάλυση και σκέψη πάνω στη δράση. Το Μεταπτυχιακό διευρύνει τους επιστημονικούς μας ορίζοντες, παρέχοντας συνεχώς τροφή για σκέψη και δράση. Καλλιεργεί το ομαδικό πνεύμα και τη δημιουγικότητα μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες κατέχουν πρωτεύοντα ρόλο σε όλη τη μαθησιακή διαδικασία.
Α. Π.
Πρόκειται σαφώς για ένα απαιτητικό Πρόγραμμα Σπουδών, όπως είναι άλλωστε όλα τα προγράμματα που οραματίζονται να εκπαιδεύσουν επιστήμονες που θα καθίστανται ικανοί να διαμορφώσουν το μέλλον της κοινωνίας και της εκπαίδευσης. Εν προκειμένω, στον όρο «απαιτητικός» δε δίνεται σε καμία περίπτωση αρνητικό πρόσημο. Ίσως θα ήταν πιο δόκιμο να χρησιμοποιηθεί ο αγγλικός όρος «challenging» υπό την έννοια της «πρόκλησης». Πρόκληση για όποιον ενδιαφέρεται να γίνει μέλος μιας ομάδας που επιδιώκει με επιστημονικό τρόπο να συμβάλλει στην «αλλαγή που θέλει να δει σε αυτόν τον κόσμο». Γιατί πέρα από την απόκτηση θεωρητικών και επιστημονικών γνώσεων, εκείνο που είμαι σε θέση να εγγυηθώ, είναι ότι μέσα από τη διαδικασία αυτή θα γίνει η κάθε μία και ο καθένας μας ξεχωριστά «καλύτερος άνθρωπος».
Α.Δ.
Το ΔΠΜΣ "Κοινωνική Παιδαγωγική, Κοινωνική Νευροεπιστήμη και Εκπαίδευση", όπως το βιώνω μέσα από την σκοπιά του εκπαιδευτικού, είναι ένα μεταπτυχιακό που σου παρέχει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και πληροφοριών με βασικούς άξονες την Κοινωνική Παιδαγωγική και την Νευροεπιστήμη, μέσα από τη συστηματική καθοδήγηση των διδασκόντων και κυρίως μέσα από την ανακαλυπτική και συνεργατική μάθηση. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη βιωματική μάθηση, στην ομαδική αναζήτηση και εργασία και το παραγόμενο έργο είναι πολλές φορές πάνω και από τις προσδοκίες του καθενός από εμάς. Μέσα από την ομαδική εμπλοκή, η συναισθηματική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη είναι μονόδρομος. Επίσης η ανατροφοδότηση που δεχόμαστε από όλους τους διδάσκοντες είναι άμεση και πολύ στοχευμένη με αποτέλεσμα όλοι να γινόμαστε καλύτεροι και να βελτιωνόμαστε.
Πρόκειται βέβαια για ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή και την υπεύθυνη δέσμευση όλων των συμμετεχόντων αλλά μετά από την ολοκλήρωσή του είμαι βέβαιη πως μόνο υπερηφάνεια θα νιώθουμε για την κατάκτησή του. Είναι βέβαιο πάντως ότι μέσα από αυτό το μεταπτυχιακό καταβάλλεται η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να εφοδιαστούμε με τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να γίνουμε άξιοι και ολοκληρωμένοι Κοινωνικοί Παιδαγωγοί – πολύ καλοί Ερευνητές και Επιστήμονες.
Δ. Μ.
Το Δ.Π.Μ.Σ. "Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση" είναι ένα μεταπτυχιακό, το οποίο συνδέει τις Επιστήμες της Αγωγής με τις Νευροεπιστήμες, παρέχοντάς μας τα απαραίτητα εφόδια, για να ανταποκριθούμε στις νέες και διαρκώς μεταβαλλόμενες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες ως κοινωνικοί παιδαγωγοί. Η ίδια η Κοινωνική Παιδαγωγική μάλιστα, είναι μια επιστήμη που οι δράσεις της στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών ζωής κάθε ατόμου και καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής, ενώ μπορούν να αναπτυχθούν στα πλαίσια της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
Μέσα από την ενασχόλησή μας με ατομικές εργασίες, διευρύνουμε τους ορίζοντές μας σχετικά με το αντικείμενο αυτό, ενώ μέσα από τις ομαδικές εργασίες μας, προωθείται η συνεργασία μας με άλλα μέλη μια ομάδας, η οποία αποτελεί απαραίτητο στοιχείο στην καθημερινή ζωή ενός ατόμου για την επιβίωσή του σε μια κοινωνία. Επίσης, καλλιεργείται και εκφράζεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό η δημιουργικότητά μας.
Τέλος, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν σε κάθε κατάσταση που πιθανώς προκύπτει και από την πρώτη στιγμή της έναρξης του μεταπτυχιακού, σου δίνουν την αίσθηση ότι πιστεύουν στις δυνατότητες κάθε μεταπτυχιακού φοιτητή και φοιτήτριας και κάνουν τα μέγιστα δυνατά για να συμβάλλουν στην περαιτέρω εξέλιξή μας.
Ε. Δ.
Το ΔΠΜΣ «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση» είναι ένα πρόγραμμα για το οποίο δεν έχω μετανιώσει ούτε στιγμή που συμμετείχα. Παρά τις δυσμενείς συνθήκες λόγω της πανδημίας, τα μαθήματα γίνονταν κανονικά και διατηρούσαν το ενδιαφέρον όλων μας αμείωτο. Έχουμε γίνει όλοι μια ομάδα, σαν μια γροθιά. Οι καθηγητές μας είναι δίπλα μας για ό,τι χρειαζόμαστε!
Είναι ένα πρόγραμμα σπουδαίο, που έχει πολλά να προσφέρει σε όποιον γίνει μέρος του. Παροτρύνω όσους ενδιαφέρονται για τα αντικείμενά του, να μη διστάσουν μπροστά σε αυτή τη ρηξικέλευθη πρόκληση. Είναι μοναδική ευκαιρία!
Κ. Μ.
Παράλληλα, το μεταπτυχιακό μας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοβελτίωσή μας, στην ευθύνη που έχουμε ως Κοινωνικοί Παιδαγωγοί, ως επιστήμονες, ως ερευνητές και παρέχονται κατευθυντήριες γραμμές με προσοχή και στήριξη σε κάθε βήμα. Η αξιολόγηση δεν έρχεται μόνο στο τέλος του εξαμήνου, αλλά πραγματοποιείται ανατροφοδότηση έπειτα από κάποιες εργασίες, πράγμα πολύ βοηθητικό για τη μεταγνώση μας, τη διόρθωση των αδυναμιών μας, την εκ νέου κατανόηση εννοιών και τη γενικότερη εξέλιξή μας. Προσωπικά, αυτό το κομβικό για την πορεία μας στάδιο μου έλειπε κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων στο προπτυχιακό. Τώρα το απολαμβάνω πολύ και επειδή είναι σημαντικό να ξέρουμε σε ποιο μονοπάτι βαδίζουμε, αλλά και επειδή η ανατροφοδότηση γίνεται με ενθάρρυνση για τις ικανότητές μας, με σαφήνεια ως προς τις αστοχίες μας και με αληθινή και ουσιαστική στήριξη στον καθένα μας.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι αυτό που θα κληθούμε να κάνουμε στο μέλλον ως Κοινωνικοί Παιδαγωγοί μέσα στο μεταπτυχιακό το βιώνουμε και από την πλευρά των αποδεκτών της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, αλλά και από την πλευρά της δράσης μας ως Κοινωνική Παιδαγωγοί. Το βιώνουμε και το μετουσιώνουμε σε πράξη!
Ε. Λ.
Σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από ταχύτητα και ραγδαίες εξελίξεις, βεβαιότητες ανατρέπονται και νέες προκλήσεις αναδύονται για όλους τους εκπαιδευτικούς. Το εν λόγω Δ.Π.Μ.Σ. όμως λειτουργεί ως μία σταθερή "πυξίδα" για τους φοιτητές του στο ταξίδι αναζήτησης της ερευνητικής τους ταυτότητας. Το Πρόγραμμα Σπουδών, αν και απαιτεί αφοσίωση και δέσμευση, προσφέρει ποικίλα ερεθίσματα, που αποτελούν πηγή έμπνευσης και περαιτέρω διερεύνησης. Άλλωστε, για όλους εμάς το κοινό όραμα και η μεγαλύτερη πρόκληση είναι μέσα από τη συνεργασία να γίνουμε μία καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας, συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνική αλλαγή, που τίθεται στο επίκεντρο κάθε κοινωνικοπαιδαγωγικής προσπάθειας.
Ε. Μ.
Ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια (πρώτου εξαμήνου), διακρίνω πως το μεταπτυχιακό Κοινωνική Νευροεπιστήμη Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση διευρύνει τους πνευματικούς μου ορίζοντες.
Οι καθηγητές είναι ιδιαίτερα καταρτισμένοι και μεταλαμπαδεύουν εκτός από τις γνώσεις τους και πρακτικούς τρόπους που μπορούν να εφαρμοστούν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η κοινωνική αποδιοργάνωση λόγω της υγειονομικής, κοινωνικής και οικονομικής κρίσης καθιστά απαραίτητη την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών λειτουργών στη διαχείριση κρίσεων και κοινωνικών προβλημάτων.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ πως το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό μπορεί να προσφέρει σε πολλούς επιστημονικούς κλάδους.
Ε. Τ.
Η φοίτηση στο διατμηματικό μεταπτυχιακό «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση» αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία. Νιώθω ότι ανήκω σε μια ομάδα! Μια ομάδα που μοιράζεται ένα κοινό όραμα, ένα όραμα ελπίδας και αγάπης για τον συνάνθρωπο και μπορεί να το υλοποιήσει.
Αν και δεν έχω τελειώσει ακόμη τις σπουδές μου αισθάνομαι Κοινωνικός Παιδαγωγός. Ο ρόλος μας είναι απαιτητικός και δύσκολος, αλλά η ευχαρίστηση είναι μεγάλη, γιατί αποτελούμε ένα κομματάκι της ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον. Στο μεταπτυχιακό είμαστε μια οικογένεια, και όπως κάθε οικογένεια βοηθάμε ο ένας τον άλλον, για να λάμψουμε ακόμη πιο λαμπρά!
Κ. Σ.
Το μεταπτυχιακό αυτό είναι απαιτητικό, από όλες του τις όψεις, κι αυτό επειδή συνδυάζει θεωρία και πράξη και ουσιαστική εκπαίδευση και κατάρτιση. Η πλειονότητα των μαθημάτων απαιτεί διεκπεραίωση αρκετών εργασιών. Από τη μία μεν, είναι αρκετές οι εργασίες, από την άλλη όμως, ο τρόπος αυτός είναι τόσο αποδοτικός, που συμμετέχοντας στο μεταπτυχιακό ήδη λίγους μόνο μήνες, νιώθω ότι έχω αποκομίσει πάρα πολλά!
Φυσικά να σημειώσω, για τέτοιο επίπεδο σπουδών και αυτού του είδους την αξιολόγηση χαρακτηρίζονται τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως το βίωσα στις Erasmus σπουδές μου!
Α.Σ.
Συμμετέχοντας στο μεταπτυχιακό «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση», έχω την ευκαιρία να βιώσω την άνθηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο, κατά την γνώμη μου, παρέχει υψηλού επιπέδου επιστημονική εξειδίκευση.
Το συγκεκριμένο Δ.Π.Μ.Σ αποτελεί κύριο πυλώνα σε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα, σχετικές με την Κοινωνική Παιδαγωγική, την Κοινωνική Νευροεπιστήμη, την Εκπαίδευση και την αξιοποίηση των μεταξύ τους διασυνδέσεων.
Οι γνώσεις, η βιωματική και συνεργατική μάθηση, οι κοινωνικοπαιδαγωγικές και κοινωνικονευροεπιστημονικές δυνατότητες, οι ερευνητικές στρατηγικές, οι τρόποι μελέτης και εμπέδωσης της γνώσης που προσφέρει και η υποστήριξη από τους καθηγητές, παρέχουν στους φοιτητές ευκαιρίες για τη συγκρότησή τους ως άνθρωποι, ως επιστήμονες και ερευνητές σε διαφορετικά πεδία.
Κ. Ν.
Κρίνοντας από το ξεκίνημα του ΔΠΜΣ, «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση», είμαι σίγουρη ότι η συνέχεια των διετών σπουδών μου θα είναι το ίδιο ενδιαφέρουσα και δυναμική. Μαθήματα πολλαπλών ενδιαφερόντων, επιδίωξη ουσιαστικής γνώσης σε αυτά, και καθηγητές, οι οποίοι πραγματικά ενδιαφέρονται!
Μ. Ν.
Το Μεταπτυχιακό «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση» μου έχει μάθει ήδη πολλά πράγματα.
Πρώτα από όλα, με έχει κάνει καλύτερο άνθρωπο, γιατί έμαθα να συνεργάζομαι συνέχεια μέσα σε ομάδες και να νιώθω ότι κάπου ανήκω. Η συνεργασία αυτή με έμαθε να μοιράζομαι σκέψεις μου και προσωπικές μου εμπειρίες και να τις μετεξελίσσω, με επιστημονικό τρόπο. Με έμαθε να βάζω πάνω από όλα το καλό της ομάδας και ύστερα το εγώ μου. Με βοήθησε να αναζητώ και να ανακαλύπτω νέες γνώσεις σε διαφορετικά αντικείμενα και να συνδημιουργώ με τις ομάδες υπέροχα αποτελέσματα. Με έκανε να νιώθω ότι κάθε μέρα γίνομαι όλο και καλύτερη, αποδοτική και προοδευτική, ως επιστήμονας και ως άνθρωπος. Με έκανε να βλέπω τον κόσμο με άλλη ματιά. Μια ματιά πιο χαρούμενη, πιο αισιόδοξη, πιο ουσιαστική!
Μου προκάλεσε συγκινήσεις και με έκανε να νιώθω περήφανη για όλα τα άτομα του μεταπτυχιακού αλλά και για μένα!
Με έκανε να είμαι με τους συμφοιτητές και τους καθηγητές μου σαν μια γροθιά!
Γ. Χ.
Οι εμπειρίες που προσφέρει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα, «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση» από άποψη γνώσεων, τρόπων διδασκαλίας και ανθρώπινων σχέσεων, ξεπερνούν τις προσδοκίες. Καταξιωμένοι καθηγητές και άρτια σχεδιασμένα μαθήματα, σε ένα περιβάλλον στο οποίο κάθε φοιτητής έχει τη δυνατότητα να «ανθίσει». Αυτές οι μεταπτυχιακές σπουδές ετοιμάζουν τους φοιτητές και τις φοιτήτριες για να γίνουν Κοινωνικοί Παιδαγωγοί έχοντας αποκτήσει σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες και από άλλα επιστημονικά πεδία, ώστε να μπορούν να προσφέρουν στην Επιστήμη αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τις όποιες προκλήσεις που θα συναντήσουν.
Ε. Λ.